Prodeba hecht veel waarde aan de mening en ervaring van haar cliënten. Daarom vragen wij onze cliënten naar hun tevredenheid over onze zorg en dienstverlening. Het doel van het onderzoek is om onze begeleiding en behandeling te verbeteren en te ontwikkelen.

Begeleiding
Begeleiding bestaat uit ambulante begeleiding, schoolbegeleiding, gezinscoaching, groepsbegeleiding, onderwijs-zorggroepen en beschermd wonen. Sinds maart 2021 meten wij de cliënttevredenheid doorlopend. Dit betekent dat wij gedurende het hele jaar aan onze cliënten (12+) en ouders/vertegenwoordigers (van cliënten t/m 15 jaar) vragen om mee te doen aan het cliënttevredenheidsonderzoek (CTO).

Resultaten-Cliëntervaringen
2024 is het vierde jaar van het doorlopende cliënttevredenheidsonderzoek. Hieronder een aantal resultaten uit het CTO 2024:

    Diagnostiek en behandeling
    Voor GGZ behandelingen werkt Prodeba met CQ-index.  Bij het einde van elke behandeling meten we met deze vragenlijst hoe de cliënt de behandeling heeft ervaren.

    Resultaten-Cliëntervaringen

    Cliënten en hun naasten geven, door middel van een 5 puntsschaal, een score op een aantal onderdelen. Hieronder een aantal resultaten van de CQI 2024:

    Verbeterpunten 2025

    In 2025 wordt onderzocht op welke manier cliënten samen met de behandelaar het zorgtraject kunnen inrichten, zodat er meer sprake is van het samen beslissen over de inhoud van het traject. Bij de uitvoering van de behandeling ligt de tevredenheid nu op 4.1. Er blijft ingezet worden op het verhogen van deze score. Hierbij wordt extra aandacht gegeven aan de terugkoppeling van de afgenomen CQI vragenlijsten aan het eind van de behandeling.

    Daarnaast streven we naar het verhogen van het respondentenpercentage. 

    Prodeba zorghulp

    Kom je er niet uit?
    Neem dan contact met ons op.